Verdwijnen geldautomaat Het Saalmerink wordt opgelost met busdienst

Haaksbergen – De geldautomaat in Het Saalmerink is al enkele maanden verdwenen, maar sinds vandaag is er een oplossing voor de inwoners, ze kunnen met een rolstoelbus vervoerd worden naar De Kalter om te pinnen. Of om boodschappen te doen.

In februari 2014 werd de geldautomaat in het woon- en zorgcentrum weggehaald omdat er nauwelijks gebruik van werd gemaakt. Het zorgde voor boosheid, verdriet en teleurstelling bij de bewoners van Het Saalmerink, vertelde Sevilay Luiken-Dalli, vestigingsmanager bij de speciale bijeenkomst die was georganiseerd voor de bewoners.

Samen met de Rabobank werd gekeken naar alternatieven voor een geldautomaat en vanuit die initiatieven werd een oplossing gevonden. Het Rode Kruis, Het Saalmerink en de Rabobank Enschede-Haaksbergen zorgen er samen voor dat de zelfredzaamheid van de bewoners blijft bestaan door het invoeren van een speciale busverbinding van Het Saalmerink naar De Kalter.

geldautomaat Het Saalmerink

Op De Kalter kan men ervoor kiezen om naar de geldautomaat van de Rabobank te gaan, maar het is ook mogelijk om naar de bakker te gaan of boodschappen te doen. “Verplicht bankieren bij de Rabobank is niet nodig, de bus is voor iedereen  beschikbaar”, geeft Paul de Brie, directeur Bedrijfsmanagement bij de Rabobank, aan.

De eerste passagiers zijn de dames Hilderink, Ten Bergen en Heerze. Ze worden behoorlijk in de watten gelegd, met taart en een bosje bloemen. Mevrouw Hilderink vindt het fijn om met de bus te kunnen: “Zo ben ik er ook nog eens uit.” Ze pinnen binnen bij de Rabobank, waar ze geholpen worden door medewerkers.

Naast de nieuwe busverbinding zet de Rabobank in op veel contact met de bewoners. Veel van hen hebben vragen, maar weten niet waar ze dat soort zaken neer kunnen leggen. Speciaal daarvoor is er nu het Seniorenpanel. Vragen over bankzaken, maar ook over schenkingen en volmachten kunnen neergelegd worden bij een speciaal team. Het team heeft korte lijnen met bijvoorbeeld een notaris mocht dat nodig zijn. Marijke Dwars, één van de medewerkers van het Seniorenpanel drukt de bewoners op het hart aan te geven wat ze nodig hebben. “U kunt uw vragen bij ons kwijt en we gaan samen met u een oplossing zoeken”.

De bewoners genieten ondertussen van een gebakje bij de koffie, hun eigen meegebrachte koekjes worden aan de kant geschoven. “Heerlijk zo’n gebakje zo vroeg op de ochtend, het is nog lekkerder dan een boterham.” Dat er een oplossing gekomen is voor de missende geldautomaat, is volgens de bewoners inderdaad wel een gebakje waard. Zij kunnen de komende tijd op woensdagen gebruik maken van de speciale rolstoelbusverbinding.

 

Lees ook

Reacties zijn gesloten.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Michorius
Kornuiten
Troel