Oorzaak brand ’t Stuupke waarschijnlijk oude televisie

Volgens Brandonderzoek Twente is de oorzaak van de brand in eetcafé ’t Stuupke aan de Eibergsestraat vorige week waarschijnlijk een oud type flatscreentelevisie geweest.

De brand in het café brak uit toen eigenaar Robert Overbeek nog bezig was met zijn afsluitronde. Toen de alarminstallatie afging en hij het café binnenging kwam de rook en de hitte hem al tegemoet, waarop hij besloot zijn gezin in de woning boven het café in veiligheid te brengen. Toen het gezin veilig buiten stond, sloegen de vlammen al uit de voorzijde van het pand.

Het café is volledig verwoest en de bovenwoning heeft grote rook- en roetschade opgelopen. Inmiddels heeft het gezin veel hulp aangeboden gekregen in Haaksbergen en hebben ze een andere woning kunnen betrekken. Overbeek heeft al aangegeven zo snel mogelijk het eetcafé weer te willen openen. De cateringwerkzaamheden van ’t Stuupke kunnen gewoon doorgang vinden, de chefkok maakt hiervoor gebruik van de keuken bij De Kornuiten aan de Markt.

Hej ‘t al heurd? Blijf op de hoogte van het laatste nieuws via Haaksbergen Actueel. Zelf iets te melden, neem contact op met de redactie!

Correctie melden

Lees ook

Reacties zijn gesloten.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Michorius
Schmitz
Troel